Strony

Menu

10 paź 2015

Blog Desing 1# - Jak zrobić ładny nagłówek?

Cześć!
Tak, postanowiłem zrobić tą serię! Kilka osób pisało mi, że bardzo im się przyda. Większość napisała, że nie umie zrobić ładnego nagłówka, na przykład takiego jaki ja mam, na tym blogu, dlatego dzisiaj zajmiemy się nagłówkiem.

Czego będziemy potrzebować:

1. Na początek wchodzimy w moviestarplanet, bierzemy zakładkę "Miasto Filmów" i tworzymy nowego artbooka. Musimy uwzględnić w nim naszą movie star. Najlepiej nic nie piszcie! Zajmiemy się tym w programie.

Przykład:

Jak wiemy, na msp, jak dodajemy nową postać do artbooka, to pojawia się taka rameczka. Jeśli uwzględniamy dwie postacie, to musimy dodać trzecią, koniecznie poza tymi dwoma. Dlaczego? Bo jak zrobimy zrzut ekranu, to będzie nam łatwo, pozbyć się tej postaci.

Zresztą zobaczcie na gotowym screenie:

2. Przechodzimy do troszeczkę trudniejszej części, czyli programu SumoPaint. Powiem Wam, że jak się go opanuję, to będzie Wam bardzo łatwo.

Bierzemy tryb online i zmieniamy język na polski. Potem robimy następujące czynności:

Plik > Otwórz  z mojego komputera.

3. Z paska, po lewej stronie, wybieramy różdżkę (zaznaczona na niebiesko). Następnie naciskamy na białe to oraz wciskamy klawisz backspace.


4. Jeśli, tak jak na obrazku poniżej, masz "tło w szachownicę" to bardzo dobrze. Oznacza to, że nagłówek będzie przezroczysty.

Jeśli Wasza movie star (tak jak w moim przypadku) ma przerwę miedzy nogami, to zróbcie to samo co powyżej tylko, że naciśnijcie na tą przerwę.

5. Teraz zajmiemy się tekstem. SumoPaint oferuję nam bardzo ubogi zbiór czcionek, dlatego polecam Wam ją pobrać. Oczywiście za darmo. 


Jak pobrać czcionkę?
  1. Wchodzimy na stronę FONTZONE
  2. Wybieramy kategorię (ja wezmę pierwszą, lepszą) i klikamy "Download"

 3.Przepisujemy kod z obrazka i ponownie naciskamy "download"

4.Naciskamy ten przycisk:

5.Wtedy to pobierze się nam, do komputera. W google chrome wygląda to tak:

6.Naciskamy zainstaluj. Oczywiście mamy widoczny podgląd:

Po pobraniu czcionka automatycznie będzie widoczna w SumoPaincie. Nazwa będzie taka sam, jak ta pobrana.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ok, wracamy do nagłówka:

6.Piszemy link swojego bloga lub cokolwiek innego. Narzędzie pisania oznaczone jest literką "T", która jest zaznaczona na niebiesko:

Jeśli podoba Wam się taki nagłówek, na tym etapie możecie zakończyć pracę. Pamiętajcie, że jest to wersja bez żadnych efektów, a miał być to ładny nagłówek. 

Efekty!

Czyli wisienka na torcie w naszym nagłówku! Są one bardzo proste.

1. Białe obramowanie elementów nagłówka. Efekt końcowy wygląda następująco:


Wybieramy w górnym pasku:
Warstwa > Efekty Warstwy > Obrys.

Najlepiej ustawić kolor biały, gdyż wszystkie niedoskonałości będą "zakryte", czyli niewidoczne.

Chyba, żeby nacisnąć "OK" nie muszę tłumaczyć...

2.Poświata. Różni się od obrysu tym, że efekt nie jest taki jednolity. Po prostu, jeśli nie podoba ci się obrys, pokarzę ci coś w zamian. Efekt końcowy:

Wchodzimy w górnym pasku:
Warstwa > Efekty Warstwy > Poświata zewnętrzna

Tu też polecam wybrać kolor biały.

~*~
No to jakoś przebrnęliśmy do końca tego poradnika! Cieszę się, że na pierwszy ogień poszedł nagłówek, gdyż opisywanie go, zajęło mi bardzo dużo czasu. Mam nadzieje, że zrozumieliście jak się go robi! 

NAPISZCIE MI W KOMENTARZU JAKI ELEMENT BLOGA 
CHCIELIBYŚCIE DO KOLEJNEJ CZĘŚCI!

Wasz:
~Dawid.

6 komentarzy :

  1. Pokażę* pokaZ, pokaZać. xDDDEŁ
    Długi i ciekawy post, który mi się nie przyda, ale jest ok. *^-^*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Z tym pokażę, zawsze mam problem xD

      Usuń
    2. Nawet w filmie tak napisałeś ;-;

      Usuń
    3. Gdzie ja tu napisałem "pokarze" (chodzi mi o ten post)

      Usuń
    4. Przeczytaj i zobaczysz.

      Usuń
  2. Dawid super post. Następnym razem napisz jak robić zakładki na blogu i wstawiać do nich posty

    OdpowiedzUsuń

PAMIĘTAJ:
★Hejty w ogóle nie będą brane pod uwagę!
★Liczy się szczera opinia, którą ZAWSZE możesz napisać!
★Możesz zareklamować swój blog pod warunkiem, że najpierw napiszesz opinię na temat posta.
★NIE PRZEKLINAJ!
★Nie kopiuj moich treści. Wszelkie wzmianki, muszą być napisane ze źródłem (via. dawidowe-msp)